Svi koji su angažovani na procesu prenošenja znanja susreću se u proteklih godinu dana sa izazovom kakav do sada nije viđen. Iako se činilo da će se formalno obrazovanje postepeno premestiti jednim svojim delom u digitalnu sferu, pandemija Covid-19 virusa je dovela do toga da je čitava transakcija znanja preko noći premeštena na ovaj teren i od nastavnika se očekuje da, takođe preko noći, savladaju upotrebu digitalnih alata i jednako uspešno obrazuju svoje učenike kao što to čine i u „mirnodopska“ vremena. Ujedno, čini se da svi učesnici u ovom procesu razumeju da je povratak na stari način obrazovanja teško ostvariv i da smo, silom prilika, samo ubrzano prešli na digitalizaciju obrazovanja koja će u narednim godinama podrazumevati kombinovanje tradicionalnog i online pristupa. Izazovi nose sa sobom i po neku priliku, a ovu da modernizujemo obrazovanje u Srbiji ne bi trebalo da propustimo. Digitalni alati su ništa više do naša tabla i kreda. Kakva sreća da se naše table vide u domovima naših učenika, i kakva sreća što znanje, i u teškim okolnostima, nalazi put do njih.
Kako bismo pružili podršku nastavnicima u što jednostavnijem prilagođavanju radu u digitalnom okruženju razvili smo priručnik „Kako do kvalitetnijeg onlajn obrazovanja u Srbiji“. Priručnik je delimično nastao na osnovu podataka koje smo prikupili kroz istraživanje o stavovima maldih o onlajn nastavi, čije rezultate takođe možete preuzeti. Kroz priručnik temi nastave na daljinu pristupa se kroz osvrt na očekivanja učenika i nastavnika od ovog procesa, njihovu tehničku pripremljenost i spremnost da zajedno uče i napreduju. i, samim tim, predstavlja svojevrstan doprinos poboljšanju kvaliteta online obrazovanja u Srbiji.
Priručnik je nastao uz podršku Friedrich Naumann fondacije za slobodu Kancelarija za Zapadni Balkan.
PREUZMITE PRIRUČNIK „KAKO DO KVALITETNIJE ONLAJN NASTAVE U SRBIJI“
PREUZMITE REZULTATE ISTRAŽIVANJA O STAVOVIMA MLADIH O ONLAJN NASTAVI U SRBIJI